Cu aproape 50 de ani de experiență în proiectare și producție în spate, bicicletele precum BIG.NINE 400 creează coloana vertebrală a afacerii noastre internaționale. Fiind una dintre cele mai populare biciclete din gama noastră, 400 are cadrul nostru din aluminiu cu două capturi dovedit, o furcă cu suspensie pneumatică de 100 mm de la Manitou, o transmisie Shimano cu 11 viteze super netedă și ultra-fiabilă și puternică, dar ușor de controlat. frane cu disc hidraulice de la Shimano. Bine ați venit în familia MERIDA.
Mountain bike este una dintre cele mai variate discipline de ciclism și probabil cea mai solicitantă când vine vorba de echipament. În timp ce bicicletele cu suspensie completă oferă caracteristici uimitoare de mers, hardtail-ul clasic rămâne unul dintre cele mai pure instrumente pentru muncă. Gama noastră BIG.NINE, echipată cu roți de 29, vine în carbon și aluminiu și are mai multe opțiuni de geometrie. Cadrul BIG.NINE din carbon și LITE, cu geometria sa de curse, este un însoțitor ideal pe pistele de curse XC și maraton, în timp ce geometria mai relaxată a modelelor BIG.NINE TFS și SPEED oferă o poziție mai confortabilă și mai dreaptă.
Hardtailurile noastre clasice sunt coloana vertebrală a gamei noastre și prezintă bogăția enormă de experiență și cunoștințe pe care le-am putea dobândi în aproape jumătate de secol de producție și fabricare de biciclete. Gama BIG.NINE simbolizează simbioza dintre tehnologia modernă a ramelor, atenția la detalii și măiestria „Made in Taiwan”.
Caracteristici
BIG.NINE/SEVEN TFS FRAME
6061 double butted and technoformed aluminium frame with more relaxed geometry. Comes equipped with class leading, premium technologies such as smooth welding, tapered head tube, inboard disc mounts, internal cable routing as well as F, C and K-mounts.
SIZE SPECIFIC WHEELS
Dependent on frame size we offer 650B or 29er versions on our TFS and SPEED frame level. The requirements of smaller riders (reduced standover height, preferred lower cockpit) are best met by 650B on S and M frame sizes whilst at the other side of the spectrum, L and XL only come with 29er wheels. Size M is available in either 650B or 29er.
NEW SPEED FRAME
Following in the footsteps of the TFS frame which was introduced in 2018, the SPEED frame is now in line to get a makeover for 2019. The introduction of slim tube shapes creates a new look and a more relaxed geometry, through a shorter top tube and a higher head tube, resulting in a more upright riding position and enhanced trail visibility. The new frame also comes with IS brake mounts that are positioned within the rear triangle as well as with kickstand and fender mounts.
DROPPER POST READY
All models down to the BIG.NINE LITE frame level feature a 30.9 mm seat post, the enhanced connection area increases the strength around the top tube/seat tube join and allows the option of fitting a dropper seat post. Models down to BIG.NINE LIMITED allow internal cable routing for the dropper post while the remaining models would require external routing.
LOVED BY THE PRESS
Our classic hardtails are not just a much-loved trail companion but the international cycling press also value our design and engineering work. De Telegraaf in the Netherlands made the BIG.NINE XT-EDITION their test winner and polish bike magazine bikeBoard rewarded the BIG.NINE 500 with their over-all test winning credentials as well as with the ‘lightest’ and ‘value for money’ accolades.
SMART ENTRY
Cables, housings and brake hoses are clamped under tension to prevent rattling when the trail gets rough. All inlets are completely interchangeable to deal with Di2, hydraulic hoses, brake cable and gear cable housings etc.
MODERN HARDTAIL GEOMETRY
Our carbon and LITE aluminium models feature a long 422 mm reach, steep 73.5° seat angle, slack 70° head angle and an 80 mm stem (BIG.NINE – M), affording the BIG.NINE next-generation XC geometry. Aggressive agility meets stable calmness; perfect for today’s demanding courses.