Istoric, crizele crează oportunități pentru ca viață noastră de după orice criză să fie mai simplă, normală și eficientă.
Așa cum fostul ciclist olimpic Chris Boardman a spus în fața Parlamentului Britanic „Alegeți o criză și, cu siguranță, bicicleta este o soluție.”
Iar după criza actuală, ciclismul urban chiar poate fi un răspuns la întrebările și fricile noastre. După aproape 2 luni în care mulți dintre noi am stat în casă, ne-am izolat și ne-am adaptat vieții de carantină, putem să ne adaptăm și vieții de după carantină.
Chiar înainte de criză, Deloitte a publicat un raport (îl poți citi integral aici) care prognozează ceva ce Orbea (sursa acestui articol) a crezut întotdeauna: bicicletele sunt viitorul transportului urban. Mai ales în contextul unei crize care să ne afecteze sănătatea.
După estimările sale, ciclismul se va dubla în orașele mari până în 2022. Iar acesta este un punct de pornire inclusiv pentru România.
Totul este să vrem să schimbăm un obicei nesănătos, de a merge la serviciu cu mașina sau transportul în comun.
Studiul subliniază importanța pe care o au bicicletele electrice în această evoluție. Peste 130 de milioane de unități vor fi vândute în întreaga lume în perioada 2020-2023.
Fără îndoială, acestea sunt veștile grozave pentru tine, pentru că Orbea deja are pregătită o linie destul de plină de e-bikes-uri urbane: Gain Urban, Optima, Katu sau chiar Keram.
Toate acestea se adaugă la gama variată de modele mecanice. Pentru cei care vor să facă și puțin sport către job.
Ceva sigur se va schimba
Restricțiile și măsurile de distanțare socială vor accelera adoptarea unui stil de viață schimbat. Mai ales în mediile urbane.
Comisia Europeană a alocat fonduri pentru proiecte care încearcă să promoveze utilizarea bicicletelor în orașe. Sprijinul lor se măsoară pe trei piloni: costul, viteza în călătoriile scurte și beneficiile pentru sănătate, mediu și habitat.
Transportul în comun are limitele sale, pe lângă faptul că nu este niciodată 100% sigur. În criza de sănătate actuală vă încurajăm să renunțați complet la transportul în comun, să începeți să faceți mai mult sport, să aveți un stil de viață mult mai sănătos și atent.
În Franța, Ministerul Tranziției Ecologice a finalizat un plan astfel încât, după terminarea autoizolării, bicicleta să devină principalul mijloc de transport pentru a menține distanța socială. La Paris, primarul Anne Hidalgo și-a exprimat angajamentul de a realiza un oraș 100% ciclabil până în 2024.
Știm că România nu se află în același top cu marile orașe europene la acest capitol, dar acesta este cel mai bun punct 0 din care putem schimba ceva, cu adevărat. Bicicleta este un mod sigur de a te deplasa.
Ieșirea din izolare, în special pentru copii, este un bun prilej de a-i învăța valorile ciclismului, atât ca sport, dar și ca stil de viață.
Cum se vede schimbarea în lume?
În New York, numărul utilizatorilor de City Bike a înregistrat o creștere de 70% în ultimele săptămâni, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, traficul de biciclete care traversează podurile East River a crescut cu 52% după declararea măsurilor de distanțare socială.
În Praga și Berlin, s-a implementat (deși temporar) o jumătate de oră de utilizare gratuită a bicicletelor publice.
Și în alte capitale din întreaga lume, cum ar fi Mexico City sau Bogotá, au pus bicicletele la dispoziția profesioniștilor și a personalului sanitar direct implicat în lupta pandemică.
Primăria din Mexico City a propus construirea temporară a 130 km de benzi pentru biciclete pe banda dreaptă a drumurilor.
La rândul său, Consiliul Local Bogotá, unul dintre cei mai mari susținători ai ciclismului urban, a deschis 117 km de noi piste pentru biciclete, cu scopul de a reduce contactul uman.
Chiar și în China, Departamentul pentru Controlul și Prevenirea Bolilor a recomandat ciclismul ca fiind cea mai sigură formă de transport public.
Deși în România, ciclismul de agrement este, încă, restricționat, revenirea la normalitate înseamnă schimbări în stilul nostru de viață. Dacă vom face exact aceleași lucruri ca până acum, vom avea exact aceleași rezultate.
„Mulți oameni au înțeles deja că folosirea bicicletei ne face mai sănătoși, mult mai fericiți și că pedalarea construiește o lume mai bună”, spune Jon Fernández, CEO Orbea.
Desigur, cooperarea dintre administrațiile locale și companiile private care produs biciclete este esențială. Avem nevoie de piste de bicicletă, avem nevoie de schimbare, avem nevoie să ne simțim în siguranță.
Scopul este să schimbăm lumea. Acum este momentul.
Poți începe chiar de la tine. Găsești toată gama de biciclete Orbea AICI.